Na včerajšnjem 3. Turističnem forumu Šaleške doline je bila prvič predstavljena osvežena destinacijska znamka ŠALEŠKA, ki simbolizira samozavestno, avtentično in povezano regijo. Nova znamka ni rezultat naključja ali trenutne ideje, temveč plod večmesečnega sodelovanja lokalnih deležnikov, številnih delavnic, pogovorov in intervjujev.
Znamka ŠALEŠKA povezuje zgodbe industrijske in kulturne dediščine, ustvarjalnosti, sodobnega utripa mest ter mirnega podeželskega okolja. Osrednji grafični element – črtna linija v obliki črke V – simbolizira rudniške rove, arhitekturno modernistično tradicijo ter srčni utrip regije, ki se pooseblja tako v aktivnem raziskovanju kot v sproščenem doživljanju Šaleške doline.
Znamka odraža kulturno zgodovino 20. stoletja, obenem pa zajema tudi sodobno energijo krajev, kot sta Velenje in Šoštanj. Vizualna podoba izhaja iz krajevne krajine, simbolike črke V, barvnih shem in tipografije, ki skupaj tvorijo razigran grafični jezik – tak, ki prebudi občutek otroške sproščenosti, radovednosti in domačnosti.
Sistem znamke vključuje tudi podznamki Velenje in Šoštanj, ki podpirata krovno identiteto Šaleške. Zasnovana je kot skupna platforma, namenjena vsem partnerjem, ki bodo z njo sobivali, jo uporabljali in soustvarjali z vsebinami.
Pomemben korak pri predstavitvi nove identitete je bil tudi prvi destinacijski katalog Šaleške, pripravljen posebej za forum kot pilotna izdaja. Ta bo še nadgrajen z novimi vsebinami, že v kratkem pa sledi nova publikacija Okusi Šaleške, ki jo bomo pripravili v okviru projekta LAS. Temeljila bo na zasnovani gastronomski piramidi Šaleške, ki povezuje lokalne pridelovalce, gostince in kulinarično tradicijo območja s poudarkom na podeželskih jedeh.
Foto: Aljoša Videtič
Znamko je Zavod za turizem Šaleške doline razvil v sodelovanju z agencijo Nea Culpa, pod vodstvom direktorice Neje Petek, ki je s svojo ekipo prepoznala DNK Šaleške in ga v sodelovanju z lokalnimi ustvarjalci prenesla v sodobno, uporabno in pripovedno močno identiteto.
Pred nami je veliko priložnosti in hkrati veliko odgovornosti. Na Zavodu za turizem Šaleške doline si prizadevamo usmerjati razvoj v pravo smer, vendar vemo, da prihodnosti Šaleške ne moremo graditi sami. Zato iskreno vabimo vse deležnike, da tudi v prihodnje ostanemo povezani. Nadaljujmo z odprtim sodelovanjem, izmenjavo znanj in skupnim ustvarjanjem.