Skoči do osrednje vsebine
Rezervacija

Rezerviraj počitnice

Dnevi slovenskega turizma 2021: ZDAJ JE ČAS. ČAS ZA TRANSFORMACIJO SLOVENSKEGA TURIZMA

V okviru največjega strokovnega dogodka na področju turizma, Dnevov slovenskega turizma (DST) je letos pogled v slovenskem turizmu usmerjen v prihodnost. Zavod za turizem Šaleške doline se je udeležil Plenarnega dne DST, ki je potekal včeraj v Postojni. Direktorica Zavoda, Alenka Kikec in vodja projektov, Tina belina, sta se tudi udeležili okrogle mize z naslovom »Kako doseči hitro in kakovostno transformacijo slovenskega turizma?«, kjer so izpostavili globalne trende in ključne izzive na poti okrevanja in transformacije slovenskega turizma.

 

Govorniki in panelisti so izpostavili potrebne spremembe za bolj učinkovit, trajnosten, vključujoč in konkurenčen turizem, pri čemer so si bili enotni, da ima slovenski turizem dobre temelje, še posebej v usmerjenosti v trajnostni razvoj, za hitro in uspešno transformacijo.

Letošnji DST potekajo v hibridni obliki na temo »ZDAJ JE ČAS. ČAS ZA TRANSFORMACIJO«. Največja kriza v zgodovini turizma zahteva transformacijo upravljanja in trženja, transformacijo, ki bo trajnostna in digitalna. Z novo turistično strategijo in s pomočjo Nacionalnega načrta okrevanja in odpornosti je potrebno pospešeno graditi turistično prihodnost prijazno do gosta, lokalnega prebivalca in turistične industrije. Turizem se nahaja v izredno zahtevnem obdobju, ki pa prinaša tudi priložnosti za oblikovanje še boljšega, še inovativnejšega, še močnejšega, in v prave cilje usmerjenega turizma in njegovo dolgoročno odpornost. Včerajšnji Plenarni dan DST je na osnovi evalvacije zadnjega strateškega obdobja slovenskega turizma podal pogled na vprašanja preživetja, okrevanja in prihodnosti turizma, trajnostne in digitalne transformacije, novih poslovnih modelov, vrednot in meril uspešnosti v turizmu.

Udeležence Plenarnega dneva je uvodoma pozdravil Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora Postojnska Jama d.d., ki je turizem izpostavil kot najlepšo panogo storitvene dejavnosti, ki jo odlikuje gostoljubnost, inovativnost, digitalizacija, strateški razvoj in predvsem ljubezniv odnos z gosti.

   

V večernih urah je potekala slavnostna podelitev najvišjih priznanj v slovenskem turizmu. 

Velenje drugo najlepše in najgostoljubnejše – zmagovalci spletnega glasovanja

 

Turistična zveza Slovenije je včeraj zvečer na zaključnem dogodku v okviru Dnevov slovenskega turizma v Postojni razglasila letošnje dobitnike priznanj v akciji Moja dežela – lepa in gostoljubna. Kot najbolj urejeno in gostoljubno mesto v kategoriji večjih mest je Velenje zasedlo 2. mesto. Velenje pa je tudi zmagovalec spletnega glasovanja v kategoriji večjih mest.

 Na fotografiji:

Aleksandra Vasiljevič, podžupanja Mestne občine Velenje

Alenka Rednjak, vodja urada za premoženje in investicije MOV

Za okrevanje in dolgoročno odpornost turizma sta nujni trajnostna in digitalna transformacija 

Strokovnjaki so si bili enotni, da ima slovenski turizem dobre temelje, na katerih pa je nujno potrebno pospešeno graditi. Trajnost je temeljni kamen slovenskega turizma in mora biti vtkana v vse pore panoge. Dnevi slovenskega turizma so podali veliko izhodišč, navdihov in priložnosti za transformacijo, da v sodelovanju, tako, kot so organizirani tudi sami Dnevi slovenskega turizma, dosežemo hitro in kakovostno transformacijo slovenskega turizma. Deležniki turizma iz javne, zasebne in civilne sfere so izpostavili, da je turizem ena redkih panog, ki jo krizne situacije, kot je covid-19 še bolj povežejo, združijo in spodbudijo k razmisleku, reprogramiranju in stalnemu prilagajanju usmerjenosti kompasa na prave cilje. Turistična panoga svoje cilje družno sprejema in jih glede na izzive in trende nenehno prilagaja. Pandemija je pospešila strukturne spremembe, trajnostno usmerjenost, digitalizacijo, zavedanje pomena zaupanja v potovanja, varnost, talente in neprecenljivost človeškega faktorja v turizmu.

Uravnoteženje ekonomskih, okoljskih in družbenih kazalnikov trajnosti je ključ do uspeha in obenem startna točka za privlačnost panoge z vidika zaposlitve. Turizem mora biti prijazen do gosta, lokalnega prebivalca in nenazadnje do turistične industrije.

Pandemija ni končala turizma; ravno obratno. Še pomembnejše je okrepljeno zavedanje pomena turizma za nacionalno gospodarstvo in posameznika. Sogovorniki na DST verjamejo, da je pred slovenskim turizmom svetla prihodnost, prav vsak pa bo moral v turizem dodati svoj doprinos.

Mag. Maja Pak, direktorica STO je ob zaključku letošnjih DST izpostavila: “Letošnji DST izpostavljajo posledice pandemije za turizem in ključne izzive ter tudi priložnosti slovenskega turizma na poti do okrevanja in transformacije. Slovenski turizem na pragu novega strateškega obdobja stoji na trdnih temeljih trajnostnega delovanja in partnerskega sodelovanja. Čas največjih izzivov v zgodovini turizma je čas za transformacijo infrastrukture, upravljanja in kompetenc. Prihodnost pripada pogumnim trajnostnim in digitaliziranim destinacijam. Partnerstvo države in gospodarstva s pomočjo sredstev za okrevanje in odpornost omogoča razvoj za preboj.«

Manj plastike za več trajnosti

V okviru DST je lansirana Iniciativa »Manj plastike, več trajnosti« za izločanje plastike za enkratno uporabo iz slovenskega turizma, ki so jo včeraj podpisali predstavniki ključnih organizatorjev DST ter ambasador projekta, mladi kuharski mojster Luka Košir. S podpisom zaveze partnerji, ki si že prizadevajo za izločanje plastike iz slovenskega turizma, združujejo moči.

 

Vir novic: STO

Ostale novice

Prikaži vse novice

#VisitSaleska