Rezervacija

Rezerviraj počitnice

PORTRETI AFRIKE TJAŠE RENER

Velenje, 15. julij 2021 – V četrtek, 22. julija 2021, bomo ob 19. uri v Galeriji Velenje odprli razstavo  slikarke in grafičarke  TJAŠE RENER z naslovom PORTRETI AFRIKE.

Tjaša Rener (1986) je leta 2013 diplomirala na ALUO v Ljubljani (pri prof. Bojanu Gorencu). Svoje znanje je izpopolnjevala na oddelku za grafiko na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu. Vsa leta študija je prejemala Zoisovo štipendijo, leta 2012 pa je dobila nagrado Univerze v Ljubljani za posebne umetniške dosežke. Je slikarka in grafičarka. Leta 2013 je ustvarila umetniško knjigo Zgodba iz Afrike (A Story From Africa). Od leta 2013 živi in ustvarja med Slovenijo in Gano.

Figuralistka in koloristka Tjaša Rener je v dinamične portrete prepletla esenco nemškega ekspresionizma z vrednotami štafelajskega portretizma. Vehementne poteze čopiča, mnoštvo informacij, za katere meni, da so nujne za razbiranje portretiran(čeve)čine osebne zgodbe, so v elementarnih akcentih največkrat grobo realistične. Renerjeve ne zavezuje tradicionalnost portreta, ampak le svoboda v lastni umetniški izraznosti. Portretirance obravnava kot partnerje v senzibilnem odnosu in kontekstu mnoštva zunanjih dejavnikov. Kompleksna obravnava predstavlja rezultate, ki interaktivno vplivajo na izpostavljanje bistva interpretacije in svobode prezentacije.

Njena dela nedvomno izžarevajo iskreno vživetje v novo okolje, kulturo in empatijo do drugačnosti. Ob živobarvnih risbah in grafitnih skicah, kot jih sama imenuje, predstavlja tudi predmete in interierje, ki so neposredno povezani z njenim vsakdanjikom. Spremljevalni del razstave je video o nastajanju njenih del, nagovoru portretirancev, fotografij portretirancev in spremljajoča avtorska glasba Blaža Celarca. Glede na njeno povezovalno vlogo, ki se odraža tudi z novimi galerijskimi prostori Tjaše Rener v Akri, so različni segmenti povezovalni tudi z vzorci in tekstilom Afrike kot tudi v ambientalni postavitvi ob postavitvi njenega ustvarjanja. Njena umetniška praksa in povezovalnost med različnima kulturama sveta je izredno zanimiva. Pomembna je tudi za slovensko slikarstvo aktivne generacije in za spoznavanje tradicionalnih tehnik ter preseganje mitov nesprejemanja, še posebej v tem času množičnih migracij. Video iranske režiserke in snemalke Anahite Eskandari, ki živi v Gani, je sestavni del razstave, ki nam omogoča sledenje in bolj predstavljivo povezavo s Tjašinim delovnim postopkom, delovanjem in ustvarjanjem v afriškem okolju.

Portreti na razstavi so v glavnini nastajali v zadnjih šestih letih, v različnih izrezih, od doprsnih do celopostavnih. Dvojni portreti so največkrat v različnih odnosih med portretiranci. Od matere z otrokom, dveh prijateljic, parov, družine … Poze so spontane in sproščene. V ozadju so ploskoviti in slikoviti interierji žarečih barv in raznovrstnih vzorcev afriškega tekstila in preprog.
V varovanju svoje portretne ekspresivnosti je na pogosto burno notranjost in značajskost slikarka nadela še pridih demonskega. Tako karakterne podobe pa že eksponirajo epohalno individualnost in sočasno neizpodbitno prepoznavnost v likovni umetnosti. Portretno slikarstvo je v preteklosti in vključno s sedanjikom svojo aktualnost zelo turbulentno menjavalo. Vsekakor pa je prisotno v vsej zgodovini umetnosti, od pradavnine do danes. Skrb o njenem obstoju, ki so ga mnoge smeri sodobne umetnosti večkrat odrinile v ozadje, je presežena s ponavljajočo se pojavnostjo v vseh prelomnih obdobjih umetnosti. Fotografija je prav gotova najmočnejši konkurent, čeprav je slikarstvo celo suverenejše v projekciji psihološke utemeljenosti upodobljenčevega(činega) obličja. Za uresničitev je pomembna aktualno izbrana zasnova, na kateri je portretiranec upodobljen v najbolj simbolični poziciji. Inventivnost izbora portretirancev Renerjeva gibčno prilagaja tudi svoji slikarski poziciji in skici v že usklajenem likovnem prijemu, ki temelji na izraziti ekspresivnosti barvite prežarčenosti. V individualiziranih portretih morda gledamo tudi pritajen slikarkin »alter ego«, ko se preizprašuje o svoji biti v mislih in slikarskih potezah. (iz besedila kustosinje Milene Koren Božiček).

Doris na Jezeru Bosomtwe, 2021, akril in pastel/papir, 108 x 99cm 

Clinton, 2021, akril in pastel/papir, 145 x 116 cm 

 

Ob otvoritvi bo avtorico predstavila kustosinja Milena Koren Božiček.

Razstava bo na ogled do 28. avgusta 2021.

Ostale novice

Prikaži vse novice

#VisitSaleska

Izkoristite bon in pridite po doživetja v Šaleško dolino.
Pripravite se na zabavne in zanimive počitnice v družbi neverjetnih in edinstvenih dogodivščin.